Häng med i vårt härliga gäng med stronga salta scouter i åldrar från 8 och uppåt – långt över 50!!

I Slottsstadens Scoutkår i Malmö har vi gemensamma möten på söndagsmorgnar varannan vecka mellan kl 10.00-13.00. Mötena utgår oftast i Rönneholmsparken, nästan intill vår scoutlokal. Spårare och Upptäckare träffas udda veckor och Äventyrare träffas jämna veckor.
Eftersom vi är flera avdelningar(Spårare, Upptäckare och Äventyrare) på mötesdagen  så kommer aktiviteterna ibland blandas med de olika åldrarna. På så vis lär scouterna känna varandra under hela terminen och hajker o läger känns tryggare för de yngre. Dessutom lär scouterna sig samarbeta över åldrarna. Våra mötesteman är samma men innehållet är anpassat till de olika åldrarna.

Våra olika åldersgrupper är:

Du som är äldre och kanske tidigare varit scout, eller skulle vilja bli scout ”på äldre dar”, är såklart också välkommen att höra av dig till oss! Vi har alltid behov av hjälpande händer – både på möten, hajker och läger! Hör då av dig till bo.kretz01@gmail.com